Se debatt om den nye pensjonsordningen

Utdanningsforbundet i Sør-Trøndelag var blant organisasjonene som 9. april arrangerte en åpen pensjonskonferanse om den nye offentlige pensjonsavtalen.

Publisert 10.04.2018 Denne artikkelen er mer enn ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon. +1år

Er det en god og rettferdig avtale som ivaretar alle? Hvordan treffer ny offentlig tjenestepensjon forbundenes medlemmer sammenlignet med dagens avgangsmønster? Hva skjer dersom medlemmene stemmer nei? Dette var blant spørsmålene som ble diskutert.

Debatten ble ledet av Stein Kåre Kristiansen, tidligere debattleder på TV2. Panelet bestod av Erik Orskaug, sjefsøkonom Unio, Steinar Fuglevåg, rådgiver og pensjonsekspert Fagforbundet, Jan Mønnesland, samfunnsøkonom, John Leirvaag, forbundsleder NTL og Arne Byrkjeflot, Rettferdig pensjon og Trondhjems kjemiske industriarbeiderforbund, avd. 22 IE.

Arrangementet var et samarbeid mellom LO Trondheim, SL Trondheim, NTL NTNU, Fagforbundet Trondheim og Utdanningsforbundet Sør-Trøndelag.

Åpent møte om pensjon