Klart for SETT 2018!

SETT-dagene gir faglig påfyll om digitalisering i skolen. Foto: SETT-dagene

Digitalisering og kommunikasjon er blant temaene på SETT-dagene som foregår fra 28.–29. november. – Meld deg på nå!

Publisert 11.10.2018

Vi lever i et moderne og digitalisert samfunn i rask endring. Vi som er lærere og ledere i skolen skal forberede kommende generasjoner på en framtid vi vet lite om.

Hvilke nye krav vil stilles til lærere, skoleledere og studenter? Hva ligger i fornyelsen av læreplanene? Hvordan skal skolen jobbe med det digitale og lære barn digital dømmekraft? Hva med barn og unges psykiske helse i en digitalisert, sosial mediehverdag? Skal vi forby mobilbruk i skolen?

Disse er noen av spørsmålene som vil bli belyst på årets SETT-dager på Lillestrøm i november.

Husk at Utdanningsforbundets medlemmer får rabatt på billettprisen.
Du finner mer om programmet og lenke til påmelding her

Konferansen er som en festival!

Du kjøper billett og setter sammen ditt eget program. Konferansen tilbyr et stort og variert program med en rekke parallellsesjoner for både lærere og ledere i alle skoleslag. I tillegg til konferansen er det også en messe hvor en rekke utstillere tilbyr demonstrasjoner, workshops, intervjuer og diskusjoner.
Når du er på plass, velger du selv ut det du har lyst til å få med deg.

Disse er blant foredragsholderne du kan møte på SETT:

Petter Schjerven – programskaper
Kjent fra NRK og programmet «Typisk norsk». Skjerven er ikke særlig digital, men han har et viktig budskap til oss om kommunikasjon og språk. Her snakker han om språk og kommunikasjon. Trenger vi fortsatt å kommunisere på «gamlemåten» spør han.

Barbara Anna Zielonka – lærer
Møt en av våre mest spennende og innovative lærere innen digital undervisning. Hennes foredrag heter Nettverksbaserte undervisningsmetoder som motiverer.
Zielonka er en engasjert engelsklærer og prosjektkoordinator for internasjonale prosjekter ved Nannestad videregående skole. Hun er lærebokforfatter og ble tildelt Gullepleprisen i 2017. Zielonka var også en av 10 finalister blant 30 000 nominasjoner til Global Teacher Prize 2018

Karl-Fredrik Tangen – samfunnsgeograf og høgskolelektor
Teknologipratens forbannelse og løsning heter hans foredrag. Han spør om dagens diskusjoner om teknologi står i veien for å se hva teknologi er og hva den kan og ikke kan gjøre? Ja, mener Tangen, som hevder at vi bør forstå teknologi som en del av menneskelige relasjoner og at de teknologiske valg som samfunnet tar er politiske.

Møt tre rektorer i en spennende økt om hvordan skolen kan ta grep for å henge med i samfunnsutviklingen. Elisabeth Palmgren, Katrine Sølvberg og Elisabeth Rudi Lund er alle rektorer.

Gå inn på konferansens nettsider for mer detaljer om programmet og husk å melde deg på mens det ennå er plasser igjen! Gjør som enkelte skoler og la halvparten få delta den ene dagen, og resten dagen etter. Felles inspirasjon gir større utbytte.

Husk at Utdanningsforbundets medlemmer får rabatt på billettprisen.
Du finner mer om programmet og lenke til påmelding her