Vår reiseforsikring på topp

En reiseforsikring gir deg trygghet når du er på reise. Foto: Adobe Stock.

Nok en gang kom Tryg Forsikring sin reiseforsikring ut som en av de beste i Norsk Familieøkonomi sin reiseforsikringstest.

Tryg blir gitt et stort smilefjes som er høyeste score i testen, som årlig utføres av Norsk Familieøkonomi. Det er i hovedsak denne forsikringen som er Utdanningsforbundets reiseforsikring, i tillegg til utvidede dekninger på enkelte områder.

En reiseforsikring er en av de viktigste tingene som bør være på plass før ferien planlegges. En avbestilling eller sykehusinnleggelse i utlandet kan fort gi høye utgifter, og her vil en reiseforsikring gi trygghet ved at kostnadene dekkes delvis eller i sin helhet av forsikringen.

Utvidet reiselengde

Reiseforsikring som tilbys deg som medlem i Utdanningsforbundet, har en utvidet reiselengde på hele 90 dager per tur. Skulle du være så uheldig å bli syk på reisen, vil forsikringen ved et sykehusopphold på over 50 prosent av reisens varighet kunne gi deg erstatning eller ny reise med ubegrenset dekningssum.

Dekker egenandel på leiebil

Tap og skade på reisegods dekkes med ubegrenset sum, og enkeltgjenstander inkludert sykkel i vår forsikring har en utvidet dekning på inntil 30 000 kr. Det er også dekning for egenandel på leiebil på 8 000 kr (dekningen øker til 10 000 kr fra 1. juli 2017).

På udf.no/reiseforsikring kan du bestille Reiseforsikring for én person til 756 kr per år, og Reiseforsikring for familie til kr 1296.

Testen «Årets beste reiseforsikring 2017», kan leses i sin helhet på Norsk Familieøkonomi sin hjemmeside.