Uravstemningen i PBL: Resultatet er godkjent

Uravstemningen for medlemmene i PBL er nå avsluttet og resultatet er godkjent.

Publisert 20.09.2016 Denne artikkelen er mer enn ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon. +1år

Ved uravstemning får medlemmene i et tariffområde anledning til å si ja eller nei til det anbefalte forhandlingsresultatet. Resultatet av uravstemningen er nå klart, og er behandlet i vårt sentralstyre. Utdanningsforbundet godkjenner forslaget til ny tariffavtale for tariffområdet. Dermed er hovedtariffoppgjøret 2016 for PBL avsluttet.

Uravstemningen er nå avsluttet!

Sett deg godt inn i uravstemningsdokumentet. Ta gjerne kontakt med klubbleder og andre medlemmer på arbeidsplassen for å drøfte resultatet før du avgir stemme.

Her kan du lese spørsmål og svar om oppgjøret

Her er protokollen

Her er uravstemningsdokumentet

Hvem kan stemme?

Alle medlemmer i Utdanningsforbundet som får sine lønns- og arbeidsvilkår fastsatt gjennom tariffavtalen mellom Utdanningsforbundet og PBL, og som er ansatt hos en arbeidsgiver som er medlem av PBL, har rett til å stemme. Medlemmer som er i permisjon, har rett til å stemme. Pensjonister kan ikke stemme.

Utdanningsforbundet har cirka 6000 medlemmer i PBL-området.

SMS og e-post til alle

Medlemmene (stemmeberettigede) på tariffområdet får en e-post og en SMS på mobil med informasjon om rutiner for uravstemningen. Begge sendingene inneholder medlemsnummer og pinkode til bruk ved innlogging for avstemning på nettet. I tillegg følger en lenke til udf.no der uravstemningsdokumentet ligger.

Informasjonen sendes både på SMS og på e-post, slik at vi er sikre på å nå flest mulig med denne viktige informasjonen.

Se alt om PBL-området her

Praktiske spørsmål

Spørsmål om innlogging og stemmegiving kan rettes til:

E-post: medlem@udf.no

Telefon: 24142000 - tast 3

Medlemsservice vil være åpen frem til klokken 15:00 på vanlige dager. I tillegg er det ekstra åpningstid 15. september til klokken 18:00.

SMS med informasjon sendes ut i løpet av formiddagen 8. september. Tilsvarende informasjon sendes på e-post samme dag.

Frist for å stemme

Medlemmene kan stemme fra 8. september etter at de har mottatt PIN-koden. Fristen for å avgi stemme er 15. september klokken 18:00.

Offentliggjøring av resultatet

Resultatet av avstemningen offentliggjøres 20. september, etter at mekler og PBL er varslet.