Koronavirus: Dette dekker reiseforsikringen

Har du bestilt reise, eller er du allerede i utlandet? Her kan du lese hva som dekkes av reiseforsikringen og hvordan du går frem.

Publisert 03.04.2020

Hva dekker reiseforsikringen og hvordan går jeg frem

Tryg har stor pågang, og det vil dessverre være noe ventetid. Alle våre medlemmer skal få hjelp, men først må de med akutte behov ivaretas.

For å kunne hjelpe alle så fort som mulig, ber vi deg først se om du kan finne svar på nettsidene til Tryg. Hvis du ikke finner svaret her, er du selvfølgelig velkommen til å kontakte oss eller Tryg Forsikring direkte.

All tilgjengelig informasjon om reiseforsikringen og koronaepidemien, er nå samlet på én side. Denne blir oppdatert fortløpende etter hvert som situasjonen endrer seg.

Oppdatert informasjon fra Tryg om hva forsikringen dekker.

Tryg utvider dekningen til alle land

Tryg dekker evakuering fra utlandet og avbestilling av alle private utenlandsreiser fra 12. mars til og med 30. april. Avbestilling av innenlandsreiser dekkes ikke. Tryg har svært stor pågang, og må prioritere å hjelpe kunder som skal hjem fra utlandet.

Har du bestilt en reise med avreise mellom 12. mars og 30. april må du kontakte de du har bestilt reisen av for å avklare hva som refunderes fra fly- eller reiseselskap. Er flyreisen kansellert har du krav på refusjon fra flyselskapet. Når du har avklart hva som refunderes av andre, kan du melde inn resterende krav til Tryg.

Har du bestilt reise med avreise etter 30. april, ber vi deg vente med å ta kontakt.

Følg ellers rådene på informasjonssiden hos Tryg og benytt digitalt skademeldingsskjema

Se ellers:

Land med reiseråd fra UD.

Oversikt over områder med spredning på FHI.no

Les mer om reiseforsikring og andre forsikringer.