Problemer med å logge inn på "Min side"?

På grunn av stor pågang på våre nettsider, kan du oppleve utfordringer med innlogging

På denne tiden av året mottar våre medlemmer sine forsikringsdokumenter. Vi vet at det vil være stor pågang på "Min side", som kan skape utfordringer for noen av dere. Her finner du gode tips til løsning om du opplever problemer ved pålogging.

Publisert 18.09.2018 Denne artikkelen er mer enn ett år gammel og kan inneholde utdatert informasjon. +1år

Våre to beste tips om du møter en blank "Min side"

1. Trykk på ikonet "Min side" en gang til (nettsiden lastes på nytt). Om dette ikke hjelper så prøv tips nr. 2

2. Logg ut og logg inn igjen på nytt.

Normalt vil dette være løsningen for de aller fleste. Har du fremdeles problemer, så finner du flere spørsmål og svar i oversikten på denne siden.

Vi anbefaler at du prøver dette først, før du eventuelt tar kontakt med oss.

Slik logger du inn med medlemsnummer

I tillegg til innlogging med Bankid tilbyr Utdanningsforbundet innlogging med medlemsnummer og pinkode som i tidligere løsning. Passordet er ikke endret ifm lansering av nye nettsider, slik at du kan logge på som før - med samme brukernavn (medlemsnummer) og samme passord.

For pålogging med denne metoden trenger du:

1. Medlemsnummer (kun for medlemmer) - uten evt 0'er foran eller PU-nummer (for ansatte og tillitsvalgte sentralt og på fylkeskontorer)

2. Passord

3. Mobiltelefon (for å motta PIN-kode).

Medlemsnummeret finnes på medlemskortet, i medlemsappen, på fakturaer, på bladet Utdanning etc.

Eventuelle nuller foran medlemsnummeret skal sløyfes i innloggingen.

Ansatte og tillitsvalgte sentralt og på fylkeskontorer skal logge på med sitt PU-nummer.

Passord er egendefinert og kan endres på Min Side.

Har du ikke vært innlogget før benytter du ditt fulle fødselsnr (11 siffer) ved første gangs innlogging. Deretter kan du skifte til et selvvalgt passord etter innlogging.

I forbindelse med innloggingen vil du motta en pinkode via sms til din mobiltelefon. Denne pinkode skal du oppgi under innloggingsprosessen.

Glemt passord

Klikk på "Glemt passord". Du kommer da til en side der du må skrive inn medlemsnummeret ditt. Du mottar en pinkode på sms som du skriver inn på neste side som kommer opp. En beskjed om at passord er satt til personnummer skal da dukke opp på skjermen.

Du må da lukke nettleseren (dette er viktig) for å så prøve på nytt. Når du åpner nettleseren igjen legger du inn medlemsnummer som brukernavn og personnummer som passord på innloggingssiden. Vent på sms med ny pinkode, skriv den inn og du blir logget inn.

Glemt medlemsnummer

Send UDF til 02014 for å få medlemsnummeret tilsendt via sms eller kontakt Medlemsservice på telefon 24 14 20 00 tastevalg 3.

Får ikke SMS med pinkode?

Noen ganger kan det ta opp til ett minutt før sms kommer frem, avhengig av belastningen på mobiltelefonnettet.

Vent noen minutter.

Dersom du allerede har forsøkt å logge på, vil det som oftest ikke komme ny pinkode før du har lukket nettleseren og åpnet denne på nytt.

Dersom vi har feil mobiltelefonummer registrert på deg i vårt medlemssystem kan du ringe vårt medlemsregister - telefon 24 14 20 00 /tastevalg 3 for å få korrigert dette. Eller du kan sende e-post til medlem@utdanningsforbundet.no. Ved korrigering av mobiltelefonnummer kan innlogging først skje dagen etter at nytt mobilnummer er registrert.

Har du tidligere sendt sms STOPP til 02014 vil du ikke motta passord. Du må da kontakte support@intele.com for å få tilbake denne funksjonen.

Har registrert feil mobilnummer?

Dersom du har registrert feil mobilnummer, må du melde fra om det til vårt medlemsregister.

Ring 24 14 20 00/tastevalg 3 eller send e-post til medlem@utdanningsforbundet.no .

Vær oppmerksom på at dersom ditt mobilnummer må korrigeres så kan du ikke logge inn før dagen etterpå.

Har ikke mobiltelefon?

Dersom du ikke har mobiltelefon kan du logge inn med BankID.

Dersom du trenger å få tilsendt dine forsikringspapirer, ta kontakt på telefon 24 14 20 00/ tastevalg 1.

Slik logger du inn med BankID

Utdanningsforbundet tilbyr for øyeblikket en måte å logge inn på:
- Innlogging med pinkode som kommer automatisk på SMS ved innlogging med medlemsnummer/ passord.

For pålogging trenger man:

1. Medlemsnummer (for medlemmer) - uten evt 0'er foran.
eller brukernavn (for ansatte og tillitsvalgte sentralt og på fylkeskontorer)

2. Passord

3. Mobiltelefon (for innlogging med pinkode).

Medlemsnummer
Finnes på medlemskortet, på fakturaer, på bladet Utdanning m.m.
Eventuelle nuller foran medlemsnummeret skal sløyfes i innloggingen.
For ansatte og tillitsvalgte sentralt og på fylkeskontorer er brukernavn det samme som tidligere.

Passord
bestemmer du selv i forbindelse med innloggingen.
Har du ikke vært innlogget før benytter du ditt fødselsnr (11 siffer), og skifter til et selvvalgt passord under innloggingen.

Din mobiltelefon må være registrert i vårt medlemssystem, slik at du automatisk mottar en pinkode på SMS ved innlogging med medlemsnummer og passord.

Krav til nettleser:
Vi støtter de nyeste versjonene av Internet Explorer, Chrome, Mozilla Firefox, Safari og Opera.

Hvorfor får jeg muligheten til å velge BankID for mobil?

BankID for mobil som dedikert innloggingsmetode er ikke klart ennå, dog vil noen få muligheten til å velge det i dagens løsning. Dette varierer fra bank til bank.

Den endelige BankID for mobil løsningen vil støtte alle banker.

Hva gjør jeg om jeg har glemt mitt personlige BankID-passord?

Dersom du har glemt det personlige BankID-passordet, må du få et nytt fra banken din. Følg lenken under for reset av BankID-passord for din bank. Dersom din bank ikke finnes i listen, gå til din banks nettside.

DNB

Nordea