Mai er bunadstid

Det nærmer seg 17. mai, og mange velger bunad på den store dagen.

Vår innboforsikring dekker bunaden, selv når denne tas ut av huset. Godt å vite for deg som skal ut å lufte bunaden.

Publisert 09.05.2019

Med Utdanningsforbundets innboforsikring er du dekket for plutselige skader slik som rift eller svimerker med ubegrenset dekning i Norden, og inntil 40 000 i resten av verden. Forsikringen dekker også tyveri og hærverk med ubegrenset dekning i egen bolig, og alle andre steder med inntil kr 40 000.

Skal du ut å fly med bunaden? Bunadsølv anses som verdisaker og skal derfor i håndbagasjen. Unntaket er bunadskniver som av sikkerhetsmessige årsaker må sendes som innsjekket bagasje. Du kan gjerne ha hele bunaden med som håndbagasje, slik er du helt sikker på at festantrekket kommer frem samtidig som deg.

Få antrekk er så kostbare som en bunad, og noen har med alt tilbehør inkludert, svært høy verdi. Har du en bunad med svært høy verdi kan det være aktuelt å vurdere en verdigjenstandsforsikring. Du får som medlem 32 % rabatt på private forsikringer i Tryg.

Les mer om Utdanningsforbundets innboforsikring

Med ønske om en fin mai måned.