Valgkomiteen vil ha mange forslag på navn

Valgkomitéen har et krystallklart budskap: Alle lokallag i Rogaland må jobbe godt med å finne og sende inn navn på kandidater til verv.

Fylkesårsmøtet i Utdanningsforbundet Rogaland skal som kjent avholdes i 2023 og valgkomitéen har startet arbeidet med å skaffe kandidater til vervene som skal fylles. Første del av jobben er å få inn navn. Det er viktig å få inn navn fra hele fylket og fra alle medlemsgrupper.

Våre medlemmer i de ulike medlemsgruppene representerer et stort mangfold, både faglig og personlig. Valgkomitéen ønsker alle som tenker på melde inn et navn, tenker over hvor viktig det er at det også bør være et stort mangfold blant de tillitsvalgte. En kan melde inn andre eller seg selv. Alle som er i et verv, er representant for mange andre. Valgkomitéen vil derfor jobbe aktivt for størst mulig mangfold blant dem som skal innstilles til å bli valgt inn i et verv på fylkesårsmøtet. For at det skal kunne skje, må lokallagene og andre være bevisst på dette aspektet når de melder inn navn til valgkomitéen.

Fristen for å sende inn til valgkomitéen er 7. oktober. Navn kan sendes via ditt lokallag eller direkte til Truls Hagland som er valgkomitéens leder [email protected]