Vellykket høsttreff.

Publisert: 07.11.2022

1. november hadde Utdanningsforbundet Kvæfjord et vellykket høsttreff på matfagbygget på Rå. Tradisjonen tro var menyen hemmelig helt fram til servering.

Lokallagsleder, Eva Marie Storø, startet treffet med å ønske velkommen. Samtidig fikk medlemmene informasjon om saker lokallaget har arbeidet med dette høsthalvåret. Her ble saker som konflikten med KS og pågående PBL-streik trukket fram, sammen med ny oppvekstplan i kommunen. Det ble også pekt framover mot lokallagsårsmøte i 2023 og invitasjon til å være med å påvirke neste utviklingsprosjekt i skoler og barnehager.

38 medlemmer stilte til fem fantastiske retter, komponert og kreert av elevene ved matfaglinja på Stagnes Rå videregående skole avdeling Rå. Her fikk man smake på høstens godbiter fra jord, hav og husdyrproduksjon. Menyen ble ledsaget av ulike eplemoster tilpasset de ulike rettene, noe som helt klart ga begrepet eplemost en ny dimensjon.

I tillegg til å samtale uformelt med kolleger i lokallaget, ble det lagt ut postit-blokker og penner. Her kunne medlemmene skrive ned tanker og ideer som lokallaget kan arbeide videre med. Mange benyttet seg av muligheten til å komme med sine ønsker. I hovedtrekk kan oppsummeres at interessene spenner fra faglige kurs til lønns- og arbeidsforhold og pensjon. Under lønns- og arbeidsforhold var det særlig seniorpolitikk og rekruttering som pekte seg ut.