Skolemøtet 2022

Fredag den 18.november arrangeres Skolemøtet for Rogaland for 71 gang, selve 70 års jubileet ble feiret med gratis digitalt kurs i fjor. Men nå er de tilbake fysisk, etter to års ufrivillig pause. Skolemøtet samler skole- og barnehage interesserte til ulike kurs som fokuserer på aktuelle pedagogiske tema. Det er ett årlig arrangement.

I år har Skolemøtet for Rogaland 19 foredragsholdere fordelt på 24 kurs, med opp mot 1700 deltakere blir det et stort arrangement.

Slik sett er det en viktig møteplass for å få pedagogiske innspill og oppdateringer. Samarbeidet med Norsk Kulturskoleråd - Rogaland fortsetter, slik at man også kan ta del i kurs innen kunst og kultur. Elever fra Jåttå videregående skole vil stå for salg av mat og drikke, som ett ledd i et læringsoppdrag. Elevene ser veldig frem til dette.

På skolemøtet har Utdanningsforbundet deltatt på ulike måter, vi vil spesielt trekke frem vår stand hvor man kan hente informasjonsmateriell om organisasjonen og møte tillitsvalgte. Kom gjerne innom for en drøs.

For ytterligere informasjon om Skolemøtet:  Skolemøte for Rogaland (minorg.no)