Ny tariffavtale

Av mange oppgaver en tillitsvalgt i Utdanningsforbundet har, er inngåelse av tariffavtale ved arbeidssteder som ikke har hatt det, noe av de viktigste.

Utdanningsforbundet har 9 medlemmer ved Opdøl Montessoriskole og på vegne av disse er vi veldig glade for å ha inngått standard tariffavtale med eierne av skolen etter en tids jobbing.

Arbeidsplasstillitsvalgt ved Opdøl Montessoriskole, Anette Haugane Aas og lokallagsleder John Davy Oddekalv i Vestvågøy.

Opdøl Montessoryskole er en privat grunnskole med omlag 120 elever fordelt på 1. - 10. trinn. Skolen ligger langs E-10 noen kilometer øst for Leknes, de fleste elevene
rekrutteres fra nærområdet, men det kommer også elever fra andre deler av kommunen og fra nabokommunen i vest, Flakstad.

Skolen ble startet opp av lokale ildsjeler i 2015 etter at kommunen vedtok å legge ned Opdøl skole i 2013. Den har frem til i dag vokst til å bli en av de større Montessoriskolene i landet.

Sist høst tok klubben ved tillitsvalgt Anette Haugane Aas, initiativ til å få på plass en tariffavtale for medlemmene av Utdanningsforbundet. Lokallag og fylkeslag ble koblet på, og nå er avtalen signert. Vi er svært fornøyde med at eierne av skolen ser verdien av at våre medlemmer er sikret tryggere og mer forutsigbare lønns- og arbeidsvilkår for den enkelte arbeidstaker samt medbestemmelse på arbeidsplassen. Med en en tariffavtale på plass så fremstår også skolen som en profesjonell og seriøs aktør for både jobbsøkere og andre.