Valgnemnda Fylkesårsmøtet 2023

Valgnemnda er nå konstituert, og har startet arbeidet med å forberede valgene til Fylkesårsmøtet 09.-11. mai 2023.

Vi måtte godt ned i lista med varamedlemmer også denne gang, men nå er det 10 medlemmer på plass. De har opprettet et arbeidsutvalg med leder (Mette Spange), nestleder (Arne Holen) og to medlemmer (Dina Gaupseth og Reidun Myrvågnes).

Det blir sendt ut skriv til lokallagene, men vi formidler også her at valgnemnda ønsker forslag på kandidater til nytt fylkesstyre, HTV i fylkeskommunen og varamedlemmer. Det er satt en datofrist på 15.oktober i denne forslagsrunden. Kandidater bør ha erfaring med verv i Utdanningsforbundet, f.eks. arbeidsplasstillitsvalgt, hovedtillitsvalgt eller som medlem i et lokallagsstyre. I tillegg må kandidater være forespurt og bekrefte at de ønsker å stille som kandidat før valgnemnda kontaktes.

Ta kontakt med arbeidsplasstillitsvalgte på arbeidsplassen eller lokallaget hvis du vil formidle forslag på kandidater. Valgnemnda kan også kontaktes direkte ved leder Mette Spange, [email protected]

Under finner du oversikt over medlemmene i valgnemnda.

imagem4p2t.png