Ofte stilte spørsmål om forsikring

Her har vi samlet spørsmålene våre medlemmer ofte lurer på om våre forsikringer. Hvis du ikke finner det du lurer på, ta gjerne kontakt med oss på mail eller telefon.

Her finner du vanligste spørsmålene med svar

Det er Tryg Forsikring som behandler alle skadesaker. Skader kan meldes via Tryg sine hjemmesider, eller per telefon 55 17 19 26. Spørsmål om saksgang eller skadeoppgjør rettes direkte til Tryg.

For å gjenåpne forsikringene dine må du betale den opprinnelige fakturaen eller purringen innen seks måneder. Da blir forsikringsforholdet startet fra innbetalingsdato.

Ved spørsmål ta kontakt med oss på tlf. 24 14 20 00 eller [email protected]. Du kan også legge inn forsikringsbestilling på nytt via Min side.

For å motta krav på eFaktura må du først gi en generell aksept for eFaktura i nettbanken din. Dette gjør du ved å huke av for "Ja takk til alle", eller "Alltid eFaktura". Da vil du motta fremtidige krav fra oss direkte i nettbanken din.

Ønsker du AvtaleGiro kan du opprette dette i din nettbank, når du betaler din forsikringsfaktura.

Det er i mange tilfeller mulig å dele innbetalingen i flere eller færre terminer. Kontakt oss, så sjekker vi om det er mulig for deg.

Ring oss på 24 14 20 00 eller send oss en e-post på [email protected]

Første betaling av nytegnet forsikring vil komme som faktura per post eller e-faktura om du har akseptert dette i nettbanken din.

Dette kan skyldes at beløpsgrensen på din avtalegiro er for lav, eller at det ikke var dekning på konto på trekkdato. Ved å betale mottatt purring fortsetter den elektroniske betalingsavtalen som normalt.

Glemmer du å betale en faktura vil ikke forsikringene stoppe opp, men du vil få en purring. Betaler du ikke purringen, vil du få et varsel om at forsikringen har opphørt. Det betyr at forsikringene dine er stoppet. Når varselet er betalt, kan du kontakte oss om du ønsker å starte forsikringene igjen.

Betaler du for mye eller betaler en faktura to ganger, vil det overskytende beløp automatisk tilbakebetaltes til samme konto. Det er ikke nødvendig å melde fra til oss, transaksjonen skjer innen kort tid.

Slett avtalen du har i den gamle banken din. Opprett en ny avtale i den nye banken ved å legge inn opplysninger fra fakturaen som ligger på min side, eller fra en eventuell purrefaktura.

Har du bestilt en forsikring som du ikke ønsker allikevel, kan du angre bestillingen inntil 30 dager etter første virkedag for forsikringen.

Ønsker du å endre en forsikring, kan dette gjøres ved å logge inn på Min side. Her finner du en oversikt over dine forsikringer hos oss.

Finn frem til forsikringen det angår og trykk på Mer Informasjon. Om det er en forsikring du kan endre på, vil det alternativet komme opp her.

Hvis du vil si opp én eller flere forsikringer, kan du gjøre dette under Mine forsikringer på Min side. Hvis du ikke allerede er innlogget, klikk Logg inn øverst til høyre på siden for å komme inn på Min side.

Når du er på siden Mine forsikringer, gjør følgende:

Klikk på forsikringen du vil si opp under overskriften Mine forsikringer.
Klikk på forsikringen du ønsker å stoppe
Klikk på knappen Si opp forsikring

Du kan si opp grunnforsikringen ved å sende en e-post til [email protected]. Hvis du sier opp grunnforsikringen, mister du muligheten til å bestille uføreforsikring og livsforsikring, eller de stoppes dersom du har disse fra før.

Polisenummer, avtalenummer og forsikringsnummer er det samme. Polisenummer blir ikke så mye brukt i forsikringssammenheng lenger. Avtalenummeret finner du på forsikringsbeviset ditt, som ligger under Mine forsikringer på Min side. Avtalenummeret er unikt for hver av dine forsikringsavtaler. Det betyr at avtalenummeret på grunnforsikringen din er et annet enn på bilforsikringen.