Her kan du se opptak av webinaret

Om arrangementet

Hvor og når?
tirsdag 10. jan. kl. 10:00 - 10:45

Digitalt via Zoom

Påmeldingsfrist

10.01.2023

Praktisk ansvarlig

Marianne Aagedal

Faglig ansvarlig

Nils Winther Lorange

Her finner du lenke til opptaket av webinaret "Chatbots i skolen"

Lenke til opptak:

AI-teknologi har kommet for fullt de siste årene, og nå har det kommet så langt at det ligger åpent tilgjengelige programmer på nett der alle har fri tilgang til chatboter som skriver tilnærmet feilfrie tekster om ethvert emne. Hvilke konsekvenser får dette for skolene? Skal vi la elevene omfavne den kunstige intelligensen, eller kan og må vi begrense og regulere bruken? Hvor går lærerne og skolene videre herfra?

På webinaret får du en samtale mellom Morten Goodwin, professor ved Senter for forskning på kunstig intelligens, UiA, Siv Sørås Valand, lektor og daglig leder i landslaget for norskundervisning, og Roar Ulvestad, lektor ved voksenopplæringen på Bergen Katedralskole og tillitsvalgt i Utdanningsforbundet.

Webinaret er gratis og er rettet både mot lærere og ledere i skolen, mot utdanningsmyndigheter og mot andre interesserte. Det blir mulighet til å stille spørsmål i chat.

Meld deg på for å få tilsendt lenke til Zoom-webinaret. Det vil også være mulig å se webinaret i opptak i en begrenset periode, egen lenke til opptaket blir sendt ut i etterkant til de påmeldte.