Gode vurderingspraksiser i engelsk

Om arrangementet

Hvor og når?
torsdag 17. mars kl. 13:00 - 16:00

Digitalt via Zoom

Pris

250,- (Medlem)

500,- (ikke-medlem)

150,- (Student)

Praktisk ansvarlig

Marianne Aagedal
E-post: [email protected]
Telefon: 92428980

Faglig ansvarlig

Nils Winther Lorange
E-post: [email protected]
Telefon: 94866481

Med Fagfornyelsen kom vurdering også i læreplanen. “Vurdering er det viktigste vi gjør”, ifølge en lærer. Engelsklærere kan fort oppleve at det går mye tid til å rette elevtekster og formulere nyttige tilbakemeldinger på det elevene gjør både skriftlig, muntlig og multimodalt. Men hva er nytten? Og hvordan kan vurderingsarbeidet bli mer effektivt og systematisk?

Gruppepris for dette kurset:
750,- (gruppepris for medlemmer, inntil 9 personer)
1000,- (gruppepris for medlemmer, mer enn 9 personer)

I tillegg til enkeltpåmeldinger tilbyr vi nå gruppepris for medlemmer av Utdanningsforbundet. Ved gruppepåmelding skal kun en fra gruppen registrere seg som deltaker, og deretter huke av for valgte gruppestørrelse. Lenke til kurset blir da sendt ut til denne personen.

Kursets målsetting:

Tony Burner vil presentere nyere vurderingsforskning og gå i dybden rundt hensikten med vurdering, gi eksempler fra klasseromsforskning med effektiv underveisvurdering som grunnlag for sluttvurdering. Han vil også problematisere forholdet mellom underveis- og sluttvurdering og reflektere over vurderingspraksiser og knytte dem til egen praksis
Julianne Dreyer vil vise noen muligheter i Office 365 som forenkler arbeidet etter ny vurderingsforskrift og LK20. Hun vil også gi noen praktiske eksempler som man kan stjele eller plukke fra som det passer med egen praksis.


Innhold og arbeidsmåter:

Kurset er todelt og vil dekke disse områdene:

Tony Burner vil først holde foredrag som tar for seg:
• Hva er god underveisvurdering
• Hva er god sluttvurdering
• Særegne problemstillinger for engelskfaget
Arbeidsmåtene består av foredrag, plenumsdiskusjon, og dersom tid tillater det også erfaringsutveksling i break-out rooms

Julianne Dreyer presenterer fire praktiske eksempler på god vurderingspraksis med verktøy fra Office-pakken
• Medbestemmelse
• Underveisvurdering og fremovermeldinger
• Mappevurdering
• Multimediaprosjekt

Presentasjon av kursholdere:

Tony Burner er professor i engelskdidaktikk på lærerutdanningene ved Universitetet i Sørøst-Norge. Han tok sin doktorgrad på formativ vurdering i engelsk i 2016. Tidligere arbeidet Burner som lektor i engelsk, norsk og samfunnsfag både på ungdomstrinn og videregående opplæring. Han har vært medforfatter av læreboka Global Visions (2017) for programfaget internasjonal engelsk og læreboka Echo (2020) for ungdomstrinnet.

Julianne Dreyer er lektor på Skien videregående skole og leder for språknettverket i Vestfold og Telemark Fylkeskommune. Hun har mastergrad i engelsk litteratur fra Universitetet i Oslo og mastergrad i fremmedspråk fra Høgskolen i Østfold, og har undervisningserfaring fra alle skoletrinn.

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte. Deltakeren vil bli fakturert ved avbud etter avmeldingsfristen.