Flere språk - flere muligheter

Utredning og tilrettelegging ved flerspråklighet

feb

Oslo

Frist: 16.01.2019

Påmelding
06.02.2019 09:00:00 07.02.2019 09:00:00 Europe/Oslo Flere språk - flere muligheter Kurset inngår i kursrekken til Utdanningsforbundets spesialistutdanning i pedagogisk-psykologisk rådgivning, men er åpent for alle som er opptatt av temaet. Osterhaus' gate 4 A, 0183 OSLO

Program:
Første dag vil fokusere på utredning og vurdering for god tilrettelegging og læring, inklusive vurderinger ved mulige språklige eller kognitive vansker.

Andre dag vil ha fokus på flerspråklig utvikling og læring, og organisering og tilrettelegging i barnehage og skole.

Målgruppe:
Kurset er aktuelt for pedagoger og andre faggrupper i barnehage og skolen, samt PP-tjeneste og tilsvarende.

Om kursholder:
Espen Egeberg er seniorrådgiver ved Statped sørøst. Han arbeider spesielt med flerspråklighet og spesialpedagogisk tilrettelegging ved språkvansker, utviklingshemning og utviklingsforstyrrelser, i tillegg til anvendelse av ulike tester. På disse områdende har han publisert flere fagartikler og bøker.

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte.  Deltakeren vil bli fakturert ved avbud etter påmeldingsfristen.

Kart og adresse

Lærernes Hus
Osterhaus' gate 4 A
0183 OSLO