Skrivekurs

Prosess og strategier mot ferdig oppgave

sep

Oslo

Frist: 22.08.2018

Påmelding
14.09.2018 09:00:00 14.09.2018 16:00:00 Europe/Oslo Skrivekurs Dette er et todagerskurs der dag 1 er en fysisk samling, mens dag 2 gjennomføres i form av individuell oppfølging av hver kursdeltaker, hvor kursleder gir respons på utkast til oppgave. Osterhaus' gate 4 A, 0183 OSLO

Påmeldingsfrist: 22. august

Målgruppe: Medlemmer av Utdanningsforbundets spesialiseringsutdanning i pedagogisk-psykologisk rådgiving.

Kursholder: Jørgen Moltubak

Dette er et todagerskurs der dag 1 er en fysisk samling, mens dag 2 gjennomføres i form av individuell oppfølging av hver kursdeltaker, hvor kursleder gir respons på utkast til oppgave. Kurset er obligatorisk for medlemmer i spesialiseringsutdanningen

Dag 1:
Vi jobber med kursdeltakernes skrivestrategier og videreutvikler disse. Gjennomgang av vanlige utfordringer og problemer. Hvordan skape rød tråd og en spisset og fokusert tekst?

Det blir lagt vekt på at det å skrive er noe man gjør gjennom hele prosessen, og ikke til slutt, etter at alt annet er gjort. Utforsking av kreative skriveøvelser til bruk i arbeidet med akademiske tekster. Vi jobber også med de muligheter som ligger i samskrivingsdokumenter og med kunsten å gi gode tilbakemeldinger.

Dag 2:
Etter den fysiske samlingen sender deltakerne inn tekst til kursleder i to omganger. Først resultatet av en skriveoppgave som gis mot slutten av kursdag 1, senere utdrag av egen oppgave. Det legges til rette for peer-to-peer-respons i gruppen.

Om kursholder:
Jørgen Moltubak er utdannet med MA allmenn litteraturvitenskap og lektor fra Universitetet i Oslo. Han har skrevet bøkene Gnistrende undervisning - håndbok i klasseledelse og undervisningdesign , Gnistrende samarbeid - håndbok i skoleutvikling for lærere og Fortellemagi - kunsten å bruke fortellinger i formidling (Gyldendal akademisk). Moltubak jobber som lektor i videregående skole, og har tidligere holdt en rekke skrivekurs for bedrifter og private gjennom Eratu - litteraturskolen. Ressursside for bøkene: www.gnistrende.net og www.fortellemagi.no

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte. Deltakeren vil blir fakturert ved avbud etter påmeldingsfristen.

Kart og adresse

Lærernes Hus
Osterhaus' gate 4 A

Skrivekurs: Prosess og strategier mot ferdig oppgave