Forskningskafe om lekser

Oslo

Frist: 07.03.2019

Påmelding
07.03.2019 18:00:00 07.03.2019 18:00:00 Europe/Oslo Forskningskafe om lekser Lekser, hva er det, hvorfor har vi det og hvordan gjør vi det? Lekser som læring – lærernes bruk av lekser som del av læring. Velkommen til forskningskafe i Lærernes hus! Forskningskafe er Utdanningsforbundets arena hvor forskere og praksisfeltet møtes for utveksling av erfaring og kunnskap. Osterhaus' gate 4 A, 0183 OSLO

Er lekser en styrke for skole-hjem samarbeidet eller en hemsko?
Blir foreldrene lærere istedenfor å samarbeide med læreren? Hva forventes det at elevene skal ta med hjem etter skoletid ––Konsekvenser av fagfornyelsen: Har lekser utspilt sin rolle i fagfornyelsen eller bør lekser være en tydeligere del av opplæringen?

Innledninger ved Kjersti Lien Holte, førsteamanuensis i pedagogikk, Høgskolen i Østfold, Avdeling for lærerutdanning, Simen Spurkland, lærer, Vøyenenga ungdomsskolen, Mette Krogh, rektor, Ringshaug ungdomsskole og Gøril B. Lyngstad, seniorrådgiver, FUG.

Forskningskafeen er gratis og åpen for alle. Det blir enkel servering.
Bruk "Manuell utfylling" når du melder deg på.

18.00–18.05  Velkommen
18.05–18.25  Kjersti Lien Holte