Kveldsseminar: Yrkesfagenes år 2018

Yrkesfag på elevenes og arbeidslivets premisser

sep

Oslo

Påmelding
18.09.2018 18:00:00 18.09.2018 20:30:00 Europe/Oslo Kveldsseminar: Yrkesfagenes år 2018 2018 er yrkesfagenes år og regjeringen offentligjorde nylig en ny struktur for yrkesfagene som skal innføres høsten 2020. Målet med den nye strukturen er mer yrkesrelevante og attraktive yrkesfag. Osterhaus' gate 4 A, 0183 OSLO

Utdanningsforbundet inviterer til kveldsseminar om yrkesfagene den 18. september.

2018 er yrkesfagenes år og regjeringen offentligjorde nylig en ny struktur for yrkesfagene som skal innføres høsten 2020.  Målet med den nye strukturen er mer yrkesrelevante og attraktive yrkesfag, men vil endringene få flere unge elever til å  velge yrkesfag?  Og vil yrkesfagene bli mer verdsatte i arbeidslivet?  Dette er noen av spørsmålene vi vil ta opp.  Vi ser også på internasjonale trender og yrkesfaglærerens rolle og identitet.

Til seminaret inviteres yrkesfaglærere, bransjene, politikere, tillitsvalgte, elever og andre interesserte til å diskutere yrkesfagene

Mer informasjon om programmet kommer.

Seminaret er gratis, enkel servering.

Kart og adresse

Lærernes Hus