Skriving fra første skoledag

Oslo

Frist: 23.04.2019

Påmelding
21.05.2019 10:00:00 21.05.2019 10:00:00 Europe/Oslo Skriving fra første skoledag Når skolestarterne skal skrive, er leken og en utforskende tilnærming en god inngang til skriftspråket. På dette kurset vil du tips og råd om hvordan du på best mulig måte legge til rette for nettopp det. Osterhaus' gate 4 A, 0183 OSLO

Bindenede påmeldingsfrist: 23. april
Målgruppe: Lærere på barnetrinnet

Temaer på kurset:

• Ulike skrivere på første trinn
• Å bygge stillas rundt elevenes skriving
• Lek som inngang til kreativ og meningsfylt læring
• Ulike tilnærminger til skriving
• Praktiske eksempler på hvordan iscenesette skriveopplæring for de yngste elevene

Om foredragsholderne:
Iris Hansson Myran er universitetslektor ved Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsing (NTNU). Hun har lang undervisningserfaring fra grunnskolen og hun har holdt en rekke kurs om skriving og skriveopplæring.

Anne Håland er førsteamanuensis ved Nasjonalt senter for leseopplæring og leseforsking (UiS). Hun har en doktorgrad i skriveopplæring og gav i 2016 ut boka Skrivedidaktikk. Korleis støtta elvane si skriving?  Hun har lang undervisningserfaring fra grunnskolen og hun har holdt en rekke kurs om skriving og skriveopplæring.

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte. Deltakerne vil bli fakturert ved avbud etter påmeldingsfristen.

Kart og adresse

Lærernes Hus
Osterhaus' gate 4 A

Skriving fra første skoledag