Skriving fra første skoledag

mai

Oslo

Påmelding
21.05.2019 10:00:00 21.05.2019 10:00:00 Europe/Oslo Skriving fra første skoledag Når skolestarterne skal skrive, er leken og en utforskende tilnærming en god inngang til skriftspråket. På dette kurset vil du tips og råd om hvordan du på best mulig måte legge til rette for nettopp det. Osterhaus' gate 4 A, 0183 OSLO

Bindenede påmeldingsfrist: 23. april
Målgruppe: Lærere på barnetrinnet

Temaer på kurset:
• Ulike skrivere på første trinn
• Å bygge stillas rundt elevenes skriving
• Lek som inngang til kreativ og meningsfylt læring
• Ulike tilnærminger til skriving
• Praktiske eksempler på hvordan iscenesette skriveopplæring for de yngste elevene

Om kursholder:
Iris Hansson Myran er universitetslektor ved Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking (NTNU). Hun har lang undervisningserfaring fra grunnskolen og hun har holdt en rekke fagdager og kurs om skriving og skriveopplæring. Myran er også med på forskningsprosjektet Funksjonell skriving i de første skoleårene («FUS-prosjektet»). Formålet med prosjektet er å øke kvaliteten på den tidlige skriveopplæringa i skolen.

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte. Deltakerne vil bli fakturert ved avbud etter påmeldingsfristen.

Kart og adresse

Lærernes hus
Osterhaus' gate 4 A

Skriving fra første skoledag