Et helt vanlig barn - er det en utrydningstruet art?

mar

Oslo

Frist: 21.02.2019

Påmelding
21.03.2019 10:00:00 21.03.2019 10:00:00 Europe/Oslo Et helt vanlig barn - er det en utrydningstruet art? Kurset handler om variasjonen i å være et vanlig barn, som de unike og individuelle individene de er. Osterhaus' gate 4 A, 0183 OSLO

Bindende påmeldingsfrist: 12. mars
Målgruppe: Barnehagelærere, styrere, andre ansatte i barnehagen og lærere på 1.-2. trinn.

"Hvis det normale blir en smal sti, kan det bli flere som ikke finner den" siteres Kjersti Ericsson i Korsvold (2016). Dette er kursets røde tråd.

Kurset handler om variasjonen i å være et vanlig barn, som de unike og individuelle individene de er. Svært mye av barns utvikling er godt innenfor det vanlige, selv om det ikke følger en gjennomsnittsnorm. Kanskje is i magen og kunnskap om variasjon hos barn er noe av det hjelpeapparatet skal bidra med? Narrativer blir brukt for å vise vanlig atferd hos vanlige barn

Om kursholder
Kirsten Flaten er dosent ved Fakultet for lærar, kultur og idrett, Høgskulen på Vestlandet (HVL).  Flaten har arbeidet innenfor hjelpeapparatet i en årrekke, og er særlig opptatt psykisk helse og forebygging.  Forskningsområdene er psykiske helse og forebyggende program. Flaten bidrar inn i fagfeltet gjennom foredrag, artikler og bøker.

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte. Deltakerne vil bli fakturert ved avbud etter påmeldingsfristen.

Kart og adresse

Lærernes Hus
Osterhaus' gate 4 A

Et helt vanlig barn - er det en utrydningstruet art ?

21. mars 2019
kl. 10.00 - 16.00