Vurderingsarbeid i barnehagen

Tromsø, Troms

Frist: 15.03.2018

Påmelding
12.04.2018 10:00:00 12.04.2018 16:00:00 Europe/Oslo Vurderingsarbeid i barnehagen Departementet har fremmet et forslag om å forankre barnehagens ansvar for vurdering i barnehageloven. Dette har blant annet ført til en debatt om hvem som skal velge metode og verktøy i vurderingsarbeidet – barnehageeier eller den pedagogiske ledelsen i barnehagen. Sjøgata 7 -, 9008 TROMSØ

Bindende påmeldingsfrist: 15. mars 2018.
Målgruppe: Styrere, pedagogiske ledere og barnehagelærere.

Utdanningsforbundet vil gjennom kurset fremme diskusjon og kunnskapsutvikling på dette området. Barnehagelærerprofesjonen må selv gi de gode svarene på hvordan vi følger med på barns utvikling og hjelper de barna som trenger noe ekstra.

Innhold:
Hvilken forskning fins på vurderingsarbeid i barnehagen?
Hva kjennetegner barnehagens vurderingstradisjon / didaktikk-tradisjon?
Hvorfor er vurdering blitt et barnehagepolitisk tema?
Hvor ligger potensialet for utvikling av barnehagens vurderingsarbeid?

Arbeidsmåter:
Forelesning og diskusjon

Om kursholderne
Turi Pålerud er politisk rådgiver i Utdanningsforbundet. Hun er utdannet barnehagelærer, har hovedfag i pedagogikk og har jobbet i barnehage og barnehagelærerutdanningen. Hun har også skrevet om ulike sider av barnehagens praksis; for eksempel om barnehagedidaktikk og om barnehagens arbeid med barn med spesielle behov.

Morten Solheim er førskolelærer med master i barnehagepedagogikk. Han har erfaring fra
arbeid i barnehage og i barnehagelærerutdanning. Han jobber som seniorrådgiver i Utdanningsforbundet har bl.a. vært med å skrive boken «Kritisk og begeistret – Barnehagelærernes fagpolitiske historie»

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte. Deltakeren vil blir fakturert ved avbud etter påmeldingsfristen.

Kart og adresse

Radisson BLU Hotel Tromsø