Klimaseminaret 2018

Oslo

Frist: 03.10.2018

Påmelding
01.11.2018 10:00:00 01.11.2018 10:00:00 Europe/Oslo Klimaseminaret 2018 Meld deg på årets viktigste klimaseminar for ansatte i skole og barnehage! Få med deg de siste klimaoppdateringene og ny innsikt i hvor langt, eller kort vi har kommet. Seminaret er gratis og åpent for alle. Osterhaus' gate 4 A, 0183 OSLO

Hvordan står det til med kloden vår i 2018? Hvilken klimarisiko står vi overfor og hvilke klimaløsninger finnes? De som er barn og unge i dag, arver en klode med store klimautfordringer, og det er de som skal finne løsningene i framtida. Hva kan skolen og barnehagen bidra med  slik at framtidige generasjoner får det dannelsesgrunnlaget og den kompetansen de trenger? Fagfornyelsen  er i full gang, her er bærekraftig utvikling ett av de tverrfaglige temaene, og kanskje er dette det aller viktigste? Det er nå muligheten er der til å påvirke læreplanarbeidet og sørge for læreplaner som forplikter når det gjelder bærekraftig utvikling. Rammeplanen for barnehagen er allerede gjeldende, hvilke krav stiller den  til at det skal jobbes med bærekraftig utvikling?

Det blir innslag med  lærere fra skole og barnehage som deler erfaringer fra praksis, klimaeksperter, folk fra ulike fagmiljøer innen utdanningssektoren, mennesker som brenner for temaet og selvsagt blir det utdeling av Klimaprisen 2018!

Fra programmet:

• Thina Saltvedt, analytiker innen bærekraft og energi i Nordea, tidligere oljeanalytiker
  • Ole Mathismoen, klimajournalist og  Jenny Jordahl, illustratør
  • Bjørn H Samset, forskningsdirektør, Cicero