Juss i barnehagesektoren. Utfordringer og dilemmaer

Det er fortsatt ledige plasser på kurset. Meld deg på!

mai

Kristiansand, Vest-Agder

Påmelding
03.05.2018 10:00:00 03.05.2018 14:30:00 Europe/Oslo Juss i barnehagesektoren. Utfordringer og dilemmaer På dette kurset vil vi løfte fram helt sentrale utfordringer og dilemmaer knyttet til juss i barnehagen. Vi kommer til å gjennomgå de mest sentrale rettsreglene som angår forholdet mellom foreldre og barnehage og barnehage og barnehagemyndighet. Travparkveien 14, 4636 KRISTIANSAND S

Målgruppe: Styrere, pedagogiske ledere og barnehagelærere.

Vi  vil  ta opp hvordan du kan få bedre kjennskap til jussen, slik at det blir enklere for deg å løse de problemene som oppstår. Vi vil se nærmere på hvordan jussen kan fungere som verktøy og ikke en hindring, i barnehagesektoren Vi kommer til å gjennomgå de mest sentrale rettsreglene som angår forholdet mellom foreldre og barnehage og barnehage og barnehagemyndighet.

Følgende punkter vil stå sentralt i kurset:

• Hva er de relevante lovene?
  • Hvordan skal lovene tolkes?
  • Taushetsplikt og samarbeid.
  • Tilsyn og godkjenning.
  • Opptak. Arbeidsform

Forelesning og jobbing med case i grupper

Foredragsholder:
Anne Oline Haugen er dosent i juridiske fag ved Høgskolen i Innlandet. Hun har jobbet med problemstillinger knyttet til barnehagesektoren de siste 15 årene, både som foreleser og forsker. AOH har vært ansvarlig for en rekke utdanningstilbud innenfor området  juss og barnehager, og har også kjørt en rekke eksterne kurs og foredrag.

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte. Deltakeren vil blir fakturert ved avbud etter påmeldingsfristen.

Kart og adresse

Scandic Sørlandet
Travparkveien 14
4636 KRISTIANSAND S