Læringsfremmende tilbakemeldinger i engelsk

Kurs for engelsklærere på u-trinnet og i videregående skole

okt

Oslo

Påmelding
24.10.2017 10:00:00 24.10.2017 15:30:00 Europe/Oslo Læringsfremmende tilbakemeldinger i engelsk Vurdering for læring handler om å gi elevene læringsfremmende tilbakemeldinger både i og utenfor klasserommet. Osterhaus' gate 4 A, 0183 OSLO

Vurdering for læring handler om å gi elevene læringsfremmende tilbakemeldinger både i og utenfor klasserommet. Denne dagen vil vi diskutere hva som kjennetegner læringsfremmende tilbakemeldinger i engelskundervisningen, i tråd med prinsippene for Vurdering for Læring (VfL). Basert på videoforskning fra engelskundervisning ved ulike skoler, ser vi på hva som skiller vage tilbakemeldinger fra læringsfremmende tilbakemeldinger. Ved å analysere filmer sammen er målet å bidra til at du kan utvikle egen vurderingspraksis i engelsk i tråd med vurderingsforskriften og den nyeste forskningen på feltet.

Vi tar forbehold om endringer i programmet og nok påmeldte. Deltakeren vil blir fakturert ved avbud etter påmeldingsfristen.

Kursholder

Lisbeth M Brevik har hovedfag i engelsk og doktorgrad i engelsk fagdidaktikk fra Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. Hun har arbeidet som lærer og avdelingsleder i grunnskolen og videregående skole, har bred erfaring med etterutdanning av lærere innenfor vurdering for læring, lesing og engelsk, og jobber med utvikling av de nye læringsstøttende prøvene i engelsk for Vg1 for Universitetet i Bergen/Utdanningsdirektoratet. Hun har også utgitt lærebøker i engelsk, artikler om vurdering for læring, og har skrevet boka Les mindre - forstå mer. Strategier for lesing av fagtekster 8–13.

Lisbeth M Brevik

Kart og adresse