Adresse: Hauges gate 1, 3019 DRAMMEN

Rosa kompetanse - grunnskole - Mjøndalen

Stadiongata 3, 3051 MJØNDALEN
Frist: 26.10.2021

Kurset arrangeres på Mjøndalen skole. Alle grunnskolelærere (og andre medlemmer) i hele Drammen lokallag er velkomne. Et identisk kurs arrangeres på Svelvik ungdomsskole 16. november Hvordan bidra til at barn og unge som bryter med normer for kjønn og seksualitet kan kjenne seg trygge og inkluderte i skolen? Som ansatt i skolen kan nettopp du være en viktig støtte og avgjørende faktor for barns identitetsutvikling. For å få til dette så trenger man å kunne kjenne seg trygg på temaer knyttet til kjønn og seksualitet i sin arbeidshverdag. Kurset er ment å være praksisnært og omhandle temaer som kjønnsidentitet, normer, seksuell orientering, variasjon i familieformer og minorietsstress. Foredragsholderne vil også i felleskap med deltakerne diskutere relevante problemstillinger man kan møte i egen arbeidshverdag for å sammen finne gode verktøy å bruke i arbeid med barn og unge, samt hvordan en kan gjøre disse temaene til en del av undervisning og hverdagspraksis. Temaene som blir gjennomgått er også svært overføringsbare til andre temaer knyttet til mangfold, utenforskap og minoritet-/majoritetsperspektiver.

fr. 12. nov. 2021 kl. 19:00 - 00:00

Medlemsfest

Grønland 60, 3045 DRAMMEN
Frist: 03.11.2021

Samfunnet er åpnet og vi inviterer til medlemsfest for alle våre medlemmer. Vi inviterer til en helaften på Union scene med musikalsk standup signert Jan-Andrè Olsen, før vi rydder dansegulvet for et coverband fra øverste hylle. "Superband" har 6 medlemmer, alle med lange merittlister som profesjonelle musikere. Her er det folk som har spilt med Karpe Diem, Nissa Nyberget, Marius Müller, Equicez, Noora Noor, Bendik Hofseth, Rihanna, Alex Rosén, Bertine Zetlitz, Jarle Bernhoft, CC Cowboys, Ylvis, Sandra Lyng, Haddy N´jie, The Groove Experience, Equicez og Baja Bug. Vi er lovet 3 x 45 minutter som bør kunne løfte festen til de store høyder. Skaff barnevakt og/eller dropp gullrekka, men puss danseskoa.

Se flere kurs og møter