Streik i PBL-barnehager

Vi ble ikke enige med PBL om ny pensjonsavtale. Dermed er Utdanningsforbundet i streik i private barnehager i PBL (Private Barnehagers Landsforbund) fra i dag, 17. oktober.

– Vi er opprørt og forbannet på vegne av våre medlemmer. Vi mener det er avtalebrudd når PBL nå går tilbake på løfter de forpliktet seg til i skriftlige protokoller fra tidligere lønnsoppgjør, sier forhandlingslederne, Anne Green Nilsen (Fagforbundet), Terje Skyvulstad (Utdanningsforbundet) og Trond Ellefsen (Delta) i en felles uttalelse.

Delta, Fagforbundet og Utdanningsforbundet sine medlemmer gikk i dag ut i streik i PBL-barnehager.

Om lag 500 av Utdanningsforbundets medlemmer i over 100 PBL-barnehager er i streik fra mandagen, og ytterligere 450 går ut i streik fra torsdag 20. oktober.

Derfor streiker vi i PBL.

Streik i PBL: – Nå må pensjonen på plass!