Tariff 2021 barnehage sentralt oppgjør i KS

Vårens tariffoppgjør i kommunal sektor (kapittel 4) endte som kjent med streik som ble avsluttet gjennom tvungen lønnsnemnd 4. juni.

Tvisten mellom KS og Utdanningsforbundet ble dermed bragt inn for Rikslønnsnemnda som kom med sin kjennelse 21. september. Kjennelsen medfører at Utdanningsforbundets medlemmer får det samme som de andre organisasjonene aksepterte i meklingen i mai.

De sentrale tilleggene som er gitt per 4. juni for barnehagelærerne finner du øverst under Lokale lønnsforhold for pedagogisk personale i barnehagen i Bergen kommune.

Øvrige stillinger i HTAs kapittel 4 i barnehagene er gitt et tillegg på 2,9 % av den enkeltes grunnlønn pr. 30.4.2021. Virkningsdato er 4.6.2021.

Bergen kommune vil effektuere tilleggene gitt i det sentrale oppgjøret og etterregulere fra 4. juni i oktoberlønnskjøringen.

Du finner mer informasjon om kjennelsen, nye sentrale garantilønnstabeller og en lønnskalkulator på nettsidene til Utdanningsforbundet.