Hils på Utdanningsforbundet Berlevåg

Utdanningsforbundet Troms og Finnmark ønsker å presentere alle lokallagene i vårt store fylke. Denne uken blir vi bedre kjent med Utdanningsforbundet Berlevåg.

Utdanningsforbundet Berlevåg består av 23 medlemmer i skole og barnehage.

Kommunen har en barnehage og en grunnskole, i tillegg har vi videregående skole gjennom LOSA (Lokal Opplæring i Samarbeid med Arbeidslivet).

Berlevåg kommune har ca 950 innbyggere, Berlevåg er en kommune som ligger på den nordvestlige delen av Varangerhalvøya i Troms og Finnmark. Kommunen grenser til Tana i sør og Båtsfjord i øst, og møter Vadsø i ett punkt i sørøst. De meste av bosetningen i kommunen er konsentrert til fiskerihavnen og kommunesenteret Berlevåg og i fiskeværet Kongsfjord.

Sylvia Radloff Snijders er leder, Julia Karlsen Hansen er HTV og Stine Dyrseth er nestleder, alle jobber i grunnskolen.

Lokallaget er opptatt av å ha kvalifiserte lærere/barnehagelærere i skolen og i barnehagen. Vi jobber for å ha en god dialog med administrasjonen og politikerne. Vi arbeider for gode lønns og arbeidsvilkår for alle våre medlemsgrupper.