Stemningsrapport fra Bryne

Onsdag 21.september var fylkeslaget ute på Bryne og besøkte de streikende ved Bryne vgs.

Turen gikk blant annet innom i streikekafeen. Her møtte vi mange av de streikende lærerne som akkurat var innom på lunsj. Det var god stemning, og god streikevilje. Noen vi snakka med syntes det er tungt å stå i streiken, de vil helst være i klasserommet med sine elever, men jobber på og oppmuntrer hverandre  i den viktige streiken de står i.
Applausen de fikk på støttemarkeringa i Stavanger tirsdag 20.september, varma godt og gjorde et mektig inntrykk - de fikk en opplevelse av at de hadde mange i ryggen som støtter streiken de står i. Det gjorde godt for fortsettelsen.

Etter en god drøs på streikekafeen, forflyttet vi oss opp til Bryne vgs for å hilse på streikevakter. Der møtte vi først på en eldre mann. Da han så oss tre komme mot han med t-skjortene «bare lærere er lærere» - smilte han og sa -STÅ PÅ!!

Streikevaktene vi møtte var engasjerte og ved godt mot, de kunne fortelle om elever som gikk forbi og viste sin støtte «Vi heier på dere».

Takk for den flotte jobben dere gjør på vegne av alle medlemmene i Utdanningsforbundet!