UKEINFO 04-2023

UKEINFO er en viktig informasjonskanal, som tillitsvalgte på arbeidsplassene må få med seg.

Kurs.jpg

15. og 16. februar arrangerer barnehage, grunnskole og VGO/fagskole hver sine dagskurs. Alle tillitsvalgte skal ha mottatt egen innkalling på e-post. Gi oss beskjed dersom du ikke har mottatt dette.

Kursene har påmeldingsfrist 1. februar. Du melder deg på ved å klikke på lenken til kurset.

Sjekk din skolegruppe her.

10. januar arrangerte Utdanningsforbundet et webinar om chatbots i skolen. Fikk du det ikke med deg? Fortvil ikke! Du kan se det i opptak her.

Webinaret varer i omkring tre kvarter. Nils W. Lorange fra Utdanningsforbundet leder en samtale mellom Morten Goodwin, professor ved Senter for forskning på kunstig intelligens ved UiA, Siv Sørås Valand, lektor og daglig leder i Landslaget for norskundervisning, og Roar Ulvestad, lektor ved voksenopplæringen på Bergen Katedralskole og tillitsvalgt i Utdanningsforbundet.

8. – 10. mai avholder Utdanningsforbundet Oslo årsmøte*. Til årsmøtet stiller 150 valgte delegater, og for å sikre representasjon av små medlemsgrupper avholder vi egne delegatvalgmøter i overgangen januar/februar. Her er møtene som ikke allerede er avholdt:

Alle aktuelle medlemmer har fått en egen invitasjon på e-post, men gjør gjerne medlemmer på arbeidsplassen oppmerksomme på disse møtene, dersom de er aktuelle for noen av dem. (Disse valgmøtene gjelder noen av gruppene i Utdanningsforbundet Oslo, resten kommer seinere i februar/mars)

*Årsmøter avholdes hvert fjerde år.