UKEINFO 45-2022

UKEINFO er en viktig informasjonskanal, som tillitsvalgte på arbeidsplassene må få med seg.

Foto: Stig Weston

Tid: Fredag 11. november klokken 12:00

Sted: Eidsvolls plass

Streiken i PBL fortsetter med full styrke!
Kjenner du noen som er rammet av barnehagestreiken? De streikende i Oslo inviterer alle som støtter streiken, men spesielt foreldre og andre som tilbringer dagen sammen med barn som skulle vært i barnehagen, til å komme på streikestøttearrangement. Det er fortsatt november, så det blir selvsagt kakao og boller. De voksne får kose seg med appeller - musikk og andre innslag blir mer barnevennlige.

LENKE

Foto: Stig Weston

Mandag og tirsdag møttes partene i barnehagestreiken til frivillig mekling. Meklingen førte ikke frem, og streiken fortsetter.

En samlet arbeidstakerorganisasjon innrømmer at de er svært skuffet.

– Streiken skaper krevende hverdager for foresatte og barn. De som jobber i PBL-barnehagene, savner barna og ønsker seg tilbake.

– Dessverre er ikke det mulig, og streiken fortsetter. PBL mangler vilje til å løse denne konflikten og viser knapt noen tegn til å komme oss i møte slik at PBL-ansatte får de samme pensjonsvilkårene som nesten alle andre barnehageansatte har, kommunalt og privat.

Det sier forhandlingslederne på arbeidstakersiden, Anne Green Nilsen, Fagforbundet, Terje Skyvulstad, Utdanningsforbundet og Trond Ellefsen, Delta.

LENKER:

Webteamet i Utdanningsforbundet sentralt trenger testpersoner til en test for å forbedre Min side på udf.no.

De er på jakt etter  medlemmer som kan delta. Det spiller ingen rolle hvilken rolle de har i forbundet – så lenge de er medlemmer. De som deltar vil bli intervjuet av en interaksjonsdesigner i ca. 30-45 minutter mens de prøver ut enkle oppgaver av typen som «bytte adresse», «finn en forsikring» osv. Deretter vil de bli spurt om hva de synes om funksjonaliteten. Alt man trenger å ta med seg/gjøre av forberedelser, er å ha med egen PC/mac.

Testen er fredag 18. november, tidspunkt innenfor 9-15.

Alle som deltar vil motta et universal-gavekort på 500 kroner. Testen finner sted i lokalene til Semway i Oslo sentrum. De sender samtykkeskjema i forkant og har inngått en grundig personvernavtale slik at ingen opplysninger kommer på avveie.

De som melder seg, vil bli kontaktet for nærmere avtale. Dersom det blir stor pågang, er det førstemann til mølla-prinsippet som gjelder.

MELD INTERESSE:  [email protected]