UKEINFO 35-2022

UKEINFO er en viktig informasjonskanal, som tillitsvalgte på arbeidsplassene må få med seg.

KS-streiken fortsetter, og våre kolleger i resten av landet melder heldigvis om stor forståelse fra mange for at de streiker.

Elevene støtter dem, og også foreldre som fortviler over at barna deres mister undervisning og mister det sosiale fellesskapet på skolen, gir uttrykk for at de skjønner at lærerne må si fra når de blir lønnstapere for sjette år på rad.

I går ble streiken trappet opp med 431 nye streikende, og i morges varslet Utdanningsforbundet at de tar ut lærere i Bærum kommune kommende tirsdag. Det blir streikemarkering i Sandvika tirsdag 6. september kl. 18:00, og vi håper mange oslolærere vil møte opp og støtte de streikende lærerne i Bærum. Vi vil være der fra fylkesstyret med fane og håndplakater. Kom og stå sammen med oss!

Forhandlingene med PBL ble tirsdag 30. august brutt, og oppgjøret går til mekling.

Terje Skyvulstad i Utdanningsforbundet kaller bruddet for et «løftebrudd på pensjon fra PBLs side».

Partene brøt forhandlingene fordi avstanden knyttet til innføring av ny AFP (Avtalefestet Pensjon), var for stor.

LENKER

Lørdag 10. september vil det gå et regnbuetog gjennom Oslos gater som ender opp i en solidaritetsmarkering på Kontraskjæret.

– Vi inviterer alle som ønsker å vise at kjærligheten vinner – at mangfoldet er en rikdom, sier ny leder i Oslo Pride, Dan Bjørke.

Utdanningsforbundet Oslo deltar med fanen vår, og deler ut "Stolt lærer»-t-skjorte til dem som vil gå med den i toget. Mer informasjon om dette kommer i UKEINFO neste uke.

Arrangementet er ikke en erstatning for Oslo Prides avlyste parade i juni, men et folketog der alle som ønsker kan delta. Det er ingen påmelding. Oppmøtested for Regnbuetoget er Kongens gate, oppmøtetidspunkt fra kl. 11:00, avmarsj kl. 13:00.

LENKE:

Sykdom.jpg

Utdanningsadministrasjonen har besluttet at alle ansatte på skolene skal få tilbud om sesonginfluensavaksine.

Bedriftshelsetjenesten Arbeidsmiljøhuset, vil administrere og bistå med gjennomføring av vaksinasjonen. Autoriserte sykepleiere og kvalifisert personell vil reise ut til den enkelte skole. Vaksinering vil foregå i perioden fra og med uke 43 og være gjennomført i løpet av uke 48. Det er mulig at BHT kommer i gang før, avhengig av vaksineleveranser fra FHI.

LENKE