Jeg er blitt pensjonist - skal jeg fortsatt være medlem?

Når du er blitt pensjonist bør du vurdere å fortsette medlemskapet ditt i Utdanningsforbundet.

Det koster 528,- per år (i 2017), og innebærer de samme fordelene som du har hatt til nå, bortsett selvsagt fra det som har vært knyttet til jobben. Du får fortsatt tilsendt Utdanning og Bedre Skole (ev. et annet valgfritt medlemstidsskrift) gratis, du kan fortsette å benytte deg av våre forsikringstilbud og andre medlemsfordeler, og du vil fortsatt kunne delta på medlemsmøter i fylkeslaget/bydelsforeningen. I tillegg har vi i Oslo to svært aktive pensjonistforeninger.

Vi ser altså gjerne at du fortsetter medlemskapet. Det skyldes ikke bare de fordelene du har som medlem, men også at du da fortsatt kommer til å være en del av det profesjonsfellesskapet du har tilhørt som medlem. Gjennom din yrkesbakgrunn bidrar du også til en bredde i fellesskapet som er viktig. Og jo flere medlemmer vi er, jo større tyngde har vi som profesjonsorganisasjon – og jo mer blir vi lyttet til av opinion og beslutningstakere i vårt utadrettede arbeid.

Du kan for øvrig lese mer om pensjonistmedlemskap her.

Last ned brev til nye pensjonister fra pensjonstforeningene i Utdanningsforbundet Oslo