Penger til drift av klubb

Følgende regler gjelder for økonomiske midler til drift av klubber:

For hvert skole-/barnehageår bevilges det kr. 80 pr. medlem til klubber med 10 eller flere medlemmer. Klubber med 5 – 10 medlemmer bevilges kr. 800,00. Klubber med under 5 medlemmer kan få dekket utgifter etter søknad.

Beløpet er ment å skulle dekke utgifter til telefon, porto, rekvisita, kaffe, servering på klubbmøter etc. Reise til kurs i Oslo med offentlig kommunikasjon skal også dekkes av disse midlene. Tildelingen av midler skjer for hvert enkelt skoleår/barnehageår. Det vil si at en klubb ikke kan føre over ubrukte midler fra et skoleår/barnehageår til et annet. Det kan søkes om tilleggsbevilgning ved særskilte behov for aktivitet i klubben.

Penger til drift av klubbene refunderes fortløpende etter innsending av kvitteringer og refusjonsskjema. Alle kvitteringer må signeres av tillitsvalgt og et medlem i klubbstyret, og det må framgå av refusjonsskjemaet hva kvitteringene gjelder (f. eks. «Servering på klubbmøte»). Kvitteringer og skjema scannes og sendes til [email protected]. Det er viktig at refusjonsskjema og kvitteringer er lesbare, og at hver enkelt kvittering er et eget dokument i oversendelsen.

Midler til drift av klubber og bydelslag skal ikke brukes til innkjøp av alkohol.

LES MER HER