Informasjon om delegatvalgsmøter

Velkommen til delegatvalg for grunnskolene!

Alle møtene begynner med 30 minutter foredrag om pensjon med andre nestleder, Jorunn Folkvord. Jorunn har vært i mange klubber og snakket om pensjon, og forklarer hva som skjer med pensjon sånn at alle forstår. Kanskje dere også bestemmer dere for å ta et klubbmøte om pensjon for å få mer informasjon.

Alle møtene foregår i Lærernes hus i Osterhausgate 4 i Oslo sentrum. Osterhausgate er en sidegate til Storgata. Det er ulike tider og dager for hver skolegruppe (se oversikt nedenfor). Hvis du vil være delegat på årsmøtet 8.-10. mai så er dette absolutt møtet for deg, men vi håper at flere også vil være med og påvirke hvem som er delegater.

Lurer du på om du vil være delegat? Les mer her. https://www.utdanningsforbundet.no/fylkeslag/oslo/arsmoter/arsmote-2023/nyheter/sporsmal-og-svar-om-a-stille-til-valg-som-arsmotedelegat-i-utdanningsforbundet-oslo/

Vil du være delegat men er fullstendig forhindret fra å være med på delegatvalgsmøte for din skolegruppe, så kan du sende inn e-post til [email protected] senest 12.00 den dagen din skolegruppe har delegatvalg. Skriv litt om hvorfor du vil være delegat, og dermed vil møtet ha mulighet til å velge deg.

Vel møtt!

Er du usikker på hvilken skolegruppe du tilhører, kan du sjekke her.

Møteoversikt

• Tirsdag 28. februar kl. 17:00 - skolegruppe 1

• Tirsdag 28. februar kl. 18:30 - skolegruppe 2

• Onsdag 01. mars kl. 17:00 - skolegruppe 3

• Onsdag 01. mars kl. 18:30 - skolegruppe 4

• Torsdag 02. mars kl. 17:00 - skolegruppe 5

• Torsdag 02. mars kl. 18:30 - skolegruppe 6

Årsmøte.jpg8. – 10. mai avholder Utdanningsforbundet Oslo årsmøte*. Til årsmøtet stiller 150 valgte delegater, og for å sikre representasjon av små medlemsgrupper avholder vi egne delegatvalgmøter i overgangen januar/februar.

Alle de aktuelle medlemmene har nå fått en egen invitasjon på e-post, men gjør gjerne medlemmer på arbeidsplassen oppmerksomme på disse møtene, dersom de er aktuelle for noen av dem. (Disse valgmøtene gjelder noen av gruppene i Utdanningsforbundet Oslo, resten kommer seinere i februar/mars)

Alle medlemmer inviteres til medlemsmøte på Lærernes hus 7. februar kl. 17:00

Vi har fått leder av utvalget, Marianne Aasen til å presentere sin offentlig utredning, NOU 2022 : 17.  Veien inn – Ny modell for opptak til universitet og høgskoler. Det vil bli en gjennomgang av rapporten og mulighet for å komme med spørsmål og kommentarer. Vi ønsker alle hjertelig velkommen, så få med deg så mange kolleger som mulig. Merk at dere må melde dere på for at vi skal bestille nok pizza: meld deg på her!.

Etter medlemsmøtet avholder vi delegatvalg til årsmøtet 2023 for utvalgte videregående skoler, voksenopplæringen, private skoler og spesialskoler. Delegatvalget starter kl. 19:15

Alle aktuelle medlemmene har fått egen invitasjon på e-post. I e-posten er det oppgitt galt tidspunkt for valgmøtet: Delegatvalget starter først kl. 19:15.

Delegatvalg for skoler med 51 medlemmer eller flere per 1.1.2023 gjøres på den enkelte skole innen 3. mars. Det sendes ut mer informasjon om dette senere. Medlemmer på disse skolene oppfordres til å komme på medlemsmøtet med utvalgsleder Marianne Aasen!

Vi minner om det digitale medlemsmøtet for medlemmer i UH i Oslo, Viken og Innlandet 25. januar kl. 15:30 – 17:00.

Juni 2022 vedtok sentralstyret i Utdanningsforbundet at det skulle opprettes regionale nettverk for universitet og høgskole. Oslo, Viken, Vestfold og Telemark og Innlandet er en region, og vi er nå kommet i gang med regionsamarbeidet.

Som en del av samarbeidet i regionen vil kontaktpersonene for UH i de fire fylkeslagene ønske medlemmer i UH-sektoren velkommen til medlemsmøte.

Sted: Microsoft Teams
Dato: 25.01.2023
Klokkeslett: 15:30  17:00
Målgruppe: Utdanningsforbundets UH-medlemmer i Oslo, Viken, Vestfold og Telemark og Innlandet

Det vil være mulig for møtedeltakere å komme med innspill og spørsmål i møtet.

Saker på medlemsmøtet:

• Velkommen. Presentasjon av kontaktpersonene, samt en kort informasjon om regionsamarbeidet.
  • Lønnspolitikken i Utdanningsforbundet, oppsummering av lønnsforhandlingene 2022.
  • Forberedelse til Utdanningsforbundets landsmøte november 2023 – hvordan kan UH bli mer synlige i Utdanningsforbundet?
  • Umiddelbart etter det felles medlemsmøtet blir det valg av delegater til Utdanningsforbundet Oslos årsmøte 2023 (bare for medlemmer i Oslo).

Årsmøtet i Utdanningsforbundet Oslo avholdes 8.-10. mai 2023 på Sundvolden hotell. Årsmøtet avholdes hvert 4. år. Der velges det nytt styre i fylkeslaget, i tillegg til at vi vedtar den politiske plattformen til Utdanningsforbundet Oslo. Det blir egen skolering av de valgte delegatene. Har du spørsmål? Kontakt Anne Greve, kontaktperson UH, Utdanningsforbundet Oslo - [email protected]

Lenke til Teamsmøtet er sendt ut på e-post til alle medlemmer i UDF Oslo som tilhører medlemsgruppe UH. Har du ikke mottatt e-post så kontakt Anne Greve.