SAMLING/KURS FOR NYUTDANNEDE PEDAGOGER

Utdanningsforbundet tilbyr et åpent kurs for nyutdannede pedagoger på Vestvågøy. Med "nyutdannede" menes det her de som har jobbet i en pedagogstilling i tre år eller mindre etter endt utdannelse. Kurset vil ta for seg informasjon om forbundet samt ulike temaer og problemstillinger som nyutdannede pedagoger møter i arbeidslivet.

Dette kurset er gjennomført

Om kurset

Hvor og når?
torsdag 20. okt. kl. 18:30 - 21:00

Kommunestyresalen, Rådhuset

Storgata 37, 8370 LEKNES

Vis i Google Maps
Påmeldingsfrist

18.10.2022

Praktisk ansvarlig

John Davy Oddekalv
Telefon: +4799610557

Faglig ansvarlig

John Davy Oddekalv
Telefon: +4799610557

Utdanningsforbundet Vestvågøy har ved flere anledning hatt kurs for nyutdannede lærere som har kommet til kommunen. Grunnet pandemien har det ikke blitt gjennomført de to siste årene. Nå er vi heldigvis tilbake til normale tilstander igjen, og vi ønsker å ta opp igjen tradisjonen med et slikt kurs. I år ønsker vi å få med alle de som ikke har hatt tilbud om et slikt kurs grunnet pandemien. Kurset er derfor for alle som har jobbe tre år eller mindre etter pedagogisk utdannelse. Vi har også utvidet målgruppa fra lærere til pedagoger, det betyr at alle med pedagogisk utdannelse vil kunne ha utbytte av kurset. Kurset er åpent for ikke medlemmer også.

Kursholdere vil være John Davy Oddekalv, lærer, lokallagsleder og hovedtillitsvalgt i Vestvågøy, samt Gøril Anita Jenssen assisterende rektor på Bøstad skole og nesteleder i Utdanningsforbundet Vestvågøy.

Programmet ser slik ut

- Presentasjon av Utdanningsforbundet

- Medlemsfordeler og forsikring

- Informasjon om og opplæring i saker som nyutdannede ofte lurer på. Arbeidstid, overtid, avspasering, sykemeldinger, veiledningsordninger, arbeidsmiljøloven, HMS osv.

- "Åpen post": spørsmål og erfaringsutveksling

Det vil også bli tid til uformell prat og sosialt samvær. Det serveres pizza, leskedrikk og forfriskninger.

Påmelding gjøres til John Davy Oddekalv gjøres på e-post: [email protected] eller sms til 99610557 eller via linken til kurssida på hjemmesida til Utdanningsforbundet Vestvågøy.

Påmeldingsfrist er tirsdag 18.9.