Viktig budskap

Publisert: 03.10.2022

Formannskapet i Stor-Elvdal møtte streikeplakater fra Utdanningsforbundet i døren.

I møtet 7. september skulle formannskapet blant annet diskutere kommunens økonomi, med konstituert kommunedirektør Jan Inge Røe på plass som administrativ leder. På vei inn til møtet måtte de passere Utdanningsforbundets streikeplakat: "Skal dere satse på elevene, må dere satse på lærerne!".

HTV/leder i Utdanningsforbundet fulgte møtet fra tilhørerplass hele dagen, og snakket med flere av politikerne i pausene. Stor-Elvdal er dessverre en av kommunene som ikke har jobbet politisk med KS debatthefte. Utdanningsforbundet skal minne dem på at de har mulighet til å gi KS et mandat som sørger bedre for lærerne i kommunene - i dagene, ukene og månedene som ligger foran oss.

Politikk er å ville det som betyr noe.