Ny barnehage

Publisert: 03.10.2022

Utdanningsforbundet gratulerer ansatte, barn og foresatte med ny barnehage på Koppang. Den stod ferdig til barnehagestart 15. august 2022, og ble offisielt åpnet med snorklipping av varaordfører Ingeborg Mellgren Mathiesen 7. september.

Til den offisielle åpningen var utvalgte politikere, administrasjon og foresatte invitert. Styret i Utdanningsforbundet bestemte i et styremøte dagen før åpningen at det skulle feires med is til alle barna. Leder i UDF Stor-Elvdal delte derfor ut pinneis til ca 40 barn og ansatte noen timer før den offisielle åpningen. Dette var svært populært.

Barnehagen har fire avdelinger, med plass til 54 barn, 2 små og 2 store. For tiden er det kun 3 avdelinger som er i bruk. Hver avdeling har eget kjøkken, og egen inngang. Nettoarealet er på 538 m2. Utendørs er det lagt gressteppe, asfaltbaner for sykling, og gummiasfalt under huskestativ. Utenfor storavdelingene er det  mange kvadratmeter med platting.  Lekearealet er ifølge kommunens hjemmeside på 2483 m2, innenfor inngjerdet område.

De ansatte har endelig fått godkjente garderobeforhold, i tillegg til kontorplasser. Dette manglet i den gamle barnehagen i tilknytning til Koppang skole, og var en viktig grunn til at den nye barnehagen ble vedtatt i 2017.