Valgkomiteen er i gang

Publisert: 19.12.2022

Utdaningsforbundet Søndre Land informerer om valgkomiteens arbeid.

Styret i Utdanningsforbundet Søndre Land forbereder årsmøte. Valgkomiteen skal i løpet av januar finne kandidater til styret.

Til styret velges man for to år på en slik måte at en andel av styret er på valg hvert år. Styret har flere oppgaver. Lokallaget skal driftes ut fra retningslinjene til Utdanningsforbundet og ut fra oppgavene årsmøtet har vedtatt. Styret arbeider med lokale saker som angår medlemmene og forholdene i vårt samfunn. Det kommer også saker fra leddene over i organisasjonen, samtidig som vi kan melde våre saker oppover.

Det er 11 styremøter i året, de foregår vanligvis mellom kl. 18-20. I møtene tar vi «pulsen på Søndre Land» og går gjennom saklisten med drøftinger og gjør vedtak.

Som styremedlem kan man engasjere seg og komme med på noe kursvirksomhet. Styret bidrar også ved arrangement og aktiviteter.

Valgkomiteen skal finne representanter til styret. Retningslinjene til Utdanningsforbundet stiller en del krav til valgkomiteen. Likestillingsperspektivet er viktig. Styret skal representere ulike medlemsgrupper. Det skal tilstrebes å ha et styremedlem fra ledergruppa. Et godt styre består av mennesker med ulik bakgrunn.

Styret starter nå arbeidet med å kartlegge interessen for gjenvalg hos de styrerepresentantene som står på valg. Valgkomiteen står fritt til å fremme andre kandidater til valg på årsmøtet.

Komiteens innstilling må være klar til å sendes ut sammen med årsmøtepapirene. Siden det er landsmøte i år, kommer vårt årsmøte tidligere. Vi må sikre oss at alt er i god rute tidlig på vinteren!

For de som tilhører en klubb, kan det være en god ide å ta opp valg og årsmøte som en sak. Det er kjempefint for valgkomiteen om medlemmer selv melder sin interesse.

I år består valgkomiteen til Utdanningsforbundet Søndre Land av følgende fire:

Theresa Dahlby, Odnes skole

Eva Fløystad, PPT

Silje Tandseter Hagen, Fryal skole

Trude Hagen, Svingen barnehage

Vennlig hilsen og ønske om en god jul.

Arne O. Walbye, lokallagsleder Utdanningsforbundet Søndre Land