Støttemarkering for barnehagestreiken i PBL

Publisert: 27.10.2022

Onsdag 26.oktober holdt Utdanningsforbundet Kongsvinger og Utdanningsforbundet Eidskog sammen med Fagforbundet Kongsvinger og Fagforbundet Eidskog en støttemarkering for barnehagestreiken i PBL utenfor Lia barnehage i Kongsvinger.

Vi hadde stand utenfor barnehagen i beste hentetid og fikk snakket med både små og store i tillegg til styrer og noen av de ansatte. Vi delte ut kringle, kaffe og brus til de som ville slå av en prat. Det var stor støtte til streiken.

Vi var også så heldig at en lokalpolitiker fra Rødt kom for å vise sin støtte og for å høre på det vi hadde å si. Det satte vi stor pris på!

Kampen for en anstendig pensjon for alle ansatte i PBL-barnehagene fortsetter. Sammen er vi sterke!