Ledere i skole og barnehage - fritt vilt?

Finnmark
Hovedtema er 9a og kvalitet i skole og barnehage.

Publisert 05.12.2018

KS Finnmark og Utdanningsforbundet Finnmark arrangerer lederkonferanse 2018. Hovedtema på konferansen er knyttet til den utsatte rollen som ledere og lærere er i, blant annet relatert til endringer i lovverk, da med hovedvekt på opplæringslovens §9a, konsekvenser for skole og framtidig innføring også i barnehage.

I tillegg vil konferansen fokusere på kvalitet i skole og barnehage i Finnmark. Blant foreleserne er stortingspolitiker Marianne Haukland, Vidar Raugland fra Raugland Advokatene, Christina Zahl fra Fylkesmannen i Finnmark og representanter fra kommune-Finnmark. I tillegg planlegges det samtaledebatt knyttet til teamene.

Konferanse:
I forbindelse med innlegget til Trond Kalhagen, opplyste han om en konferanse i Tromsø som KS, PBL og Utdanningsforbundet skal arrangere 26. februar. Tema er mobbing i barnehagen. Muligheten for å melde seg på ligger her: https://www.facebook.com/events/2288228941453824/
Påmelding: https://www.pbl.no/kurs-og-kompetanse/kursoversikt/mobbing-i-barnehagen--ditt-ansvar/

Presentasjoner:
Lederkonferansen 2019 finnmark forside og program.pptx - forside - program

Opplæringslovens §9 a - Christina Zahl, Fylkesmannen i Troms og Finnmark

18-81-6 Lærere og barnehagelærere - fritt vilt- (Lederkonferanse Finnmark 2019) 711619_507521_0.pdf - Vidar Raugland og Henriette Breilid - Raugland Advokatene

mellom oppl 9a, aml og profesjonsetikk - bjørnar mjøen 07.01. 2019.pdf - Bjørnar Mjøen, Utdanningsforbundet Finnmark

Presentasjon_NiA_Alta - Arve Paulsen hfest.pdf - Arve Paulsen, Hammerfest kommune

Presentasjon 9. januar-19.pdf - Erfaring 9a - fra Alta kommune v/ skolefaglig ansvarlig Tove K. Knudsen

RSK Vest-Finnmark rekruttering av barnehagelærere - Ingeborg Hågensen.pdf - Ingeborg Hågensen, kontorleder RSK vest.

Utfordringer i barnehagesektoren - Gunn Åse Paulsen UDF Finnmark.pdf - Gunn Åse Paulsen, Utdanningsforbundet

2 Finnmark 100119 Kvalitet i barnehagen - trond kalhagen.pdf - Trond Kalhagen - KS

* Øvrige presentasjoner vil legges ut her i etterkant.

Konferansen holdes på Scandic Alta 9.-10. januar 2019

Invitasjonen  Lederkonferansen 2019 Finnmark 9.-10. januar 2019.pdf