Dyrk takknemligheten og ikke fasaden

Ullensaker

Medlemskvelden på Herredshuset mandag 25.mars ble vellykket. Ca.160 personer møtte opp til middag og foredrag ved «overleveren» Simen Almås. Han minnet oss om hva som er viktig i livet, og det kom en tåre i øyekroken for de fleste.

Publisert: 26.03.2019

Det var Fagforbundet, Norsk Sykepleierforbund og Utdanningsforbundet som hadde invitert medlemmene sine til medlemskveld med middag og foredrag om livsglede og psykisk helse av Simen Almås. Responsen fra medlemmene var god, og minst 160 medlemmer dukket opp.

Etter en hyggelig og god middag, der vi fylte opp stort sett alt som var av rom på Herredshuset, fikk vi et godt foredrag til ettertanke av Simen Almås. Simen Almås har mye erfaring fra hvordan det er å være i en livskrise, og hva som må til for å komme seg ovenpå igjen, og dette delte han med oss.

Han fortalte om eksplosjonen som forbrant 49% av kroppen hans da han var 13 år, og veien fram til forståelsen av hva som er viktig her i livet. Han fortalte også hvordan ei jente på Utøya, katastrofen som han også overlevde, fikk opp øynene hans, for hvor viktig det er regelmessig å fortelle våre nærmeste hvor glad vi er i dem.

Han gjorde videre et poeng av at menneskers livskvalitet ikke er knyttet til fasaden, men til alle de små hverdagslige gode øyeblikkene. Det er disse vi må dyrke og være takknemlige for, samlingen rundt middagsbordet, omsorgen fra foreldre, tid med venner osv..