Inspirerende gjensyn med Helga Hjetland

-En skikkelig vitamininnsprøytning for alle oss som var der, sier Harald Bjørløw, leder av pensjonistrådet i Utdanningsforbundet Agder.

Torsdag 13.oktober var pensjonistmedlemmer fra hele Agder samlet for å høre Helga Hjetland kåsere om tiden som leder i Utdanningsforbundet.

Det ble et spennende dykk i vår nære historie. Store seire og bitre nederlag ble frodig beskrevet fra hun som fram for alle, sto midt i slagene.

Som leder av Norsk Lærerlag fra 1994 og Utdanningsforbundet fram til 2009 var hun sentral i samlingen av utdanningsorganisasjonene og har mye av æren for at Utdanningsforbundet fra første dag ble en sterk og sammensveiset organisasjon. Og det gnistret ennå i stemmen da hun fortalte om hvordan daværende statsråd Kristin Clemet brøt alle spilleregler og sendte lærerne i armene på KS.

-En skikkelig vitamininnsprøytning for alle oss som var der. Helga er like engasjert og tilstedeværende som før, sier Harald Bjørløw.

Etterpå var det en god, lang lunsj og tid til å prate med gamle venner og kolleger.