Dialogkafe med politikere på Risøbank 08.juni 2022

Publisert: 20.06.2022

Utdanningsforbundet Lindesnes gjennomførte 08. juni en vellykket dialogkafe med styremedlemmer, tillitsvalgte, ledere og engasjerte politikere.

Utdanningsforbundet Lindesnes har som mål å jobbe for å ha en god dialog med alle partiene i Lindesnes Kommune. Styret har tidligere invitert politikerne til styremøter, debatt osv. Styret hadde i år behov for å samle alle de politiske partiene før sommerferien, og valgte å prøve ut en dialogkafe. Alle partiene ble invitert. Invitasjonen ble sent til gruppelederne og de kunne ta med en representant fra sitt parti.

Lokallagsleder ønsket velkommen og fortalte om Utdanningsforbundet sitt politiske dokument «Vi utdanner Norge». Hovedtillitsvalgt Anne Bjertnes fortalte om SIU og om innsparing i kommunen. Lederrepresentant i styret Morten Gabrielsen fortalte om sitt arbeid som rektor. Vi står foran store innsparinger i årene framover. Hvordan skal vi klare å nå målene i Kommuneplanen «Bedre sammen»

Styret og medlemmene fra barnehage, skole, PPT og Spesped.team ble fordelt på egne bord. Politikerne fikk høre historier fra hverdagen i barnehage, skole, spes.pedteam og PPT. Oppvekst skal spare 16 millioner i 2022 og enda mer i 2023. Hva tenker politikerne om det?

Politikerne fikk 10 – 12 minutter ved hvert bord hvor de kunne lytte til ansatte og stille spørsmål. Tilbakemeldingene har vært gode. Det er et stort ønske om å gjennomføre dette igjen. Det ble en vellykket kveld. Takk til alle som bidro og takk til engasjerte og lydhøre politikere.