Streikemarkering 22. august

Publisert: 18.08.2022

Vi inviterer alle som støtter streiken til å møte opp på Kanalplassen i Arendal, mandag 22. august kl. 18.00 Det blir appeller og musikk.

Onsdag 17. august meldte Utdanningsforbundet opptrapping av streiken over hele landet. Dette vil også berøre oss i Arendal. Lærere på Hisøy skoles ungdomstrinn og store deler av Arendal videregående skole er fra og med mandag morgen 22. august i streik. Ytterligere uttak vil etter all sannsynlighet komme i nærmeste framtid.

Streiken er dessverre helt nødvendig.

Aller helst vil vi stå i klasserommet, men vi har ikke noe annet valg enn å streike. Når lærerne er lønnstapere for sjette år på rad er vi nødt til å sette ned foten. Vi forstår godt at dette setter mange foresatte i en krevende situasjon, og det er sterkt beklagelig.

Vi opplever KS å være en arbeidsgiverrepresentant som verken tar sitt arbeidsgiveransvar eller sitt skoleeieransvar på alvor. Tilliten mellom lærerne og KS har vært tynnslitt lenge og er nå på et bunnivå.

Vi oppfordrer alle som støtter streiken til å møte opp og delta i markeringen!

Morgendagens skole skapes ikke med gårsdagens lærerlønninger.