Medlem?
Satsing på profesjonsdrevet, praksisnær og relevant forskning er en sentral del av Utdanningsforbundets arbeid for kvalitet i utdanning og profesjonsbygging.
Faktaark 8 / 2017
Emphasis on professionally driven, practical and relevant research is at the core of Union of Education Norway’s (UEN) work for quality in education and professional development.
Faktaark 3 / 2015
Utdanningsforskning.no er Utdanningsforbundets nettside som samler og presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.
17.01.2017
Ein nær relasjon til læraren og variert undervisning. Det er noko av det som motiverer elevane mest, viser ei ny svensk avhandling.
11.01.2017
Lærerfagforeninger fra nærmere 40 land møttes nylig til EIs konferanse for fagopplæring, høyere utdanning og forskning. Utdanningsforbundet var også representert.
19.12.2016
Reformer i skolen kan ikke omsettes gjennom direktiver, det må noe mer til.
06.07.2016
Prestasjonspresset har blitt et omfattende problem for mange elever. – Vi må få større bevissthet om hva slags mekanismer som ligger bak dette, sa forsker Roger Andre Federici på torsdagens Forskningskafe på Lærernes hus i Oslo.
25.04.2016
– Kommunene har gode intensjoner, men barnehagene som organisasjoner er ikke rustet til økte krav til rapportering, sier Fafo-forsker Hedda Haakestad.
03.12.2015
Etter modell fra universitetssykehus og -skoler, lanseres nå utdanningsbarnehagen i Oslo.
10.09.2015