Samisk innhold i alle barnehager – fra lovverk til praksis
Frist: 23.09.2024
Dette kurset er for deg som ønsker økt kunnskap om hvordan arbeide med samisk kultur og tradisjoner i barnehagen.
Frist: 23.09.2024
Dette kurset er for deg som ønsker økt kunnskap om hvordan arbeide med samisk kultur og tradisjoner i barnehagen.
Hvorfor er tull og tøys så viktig for de minste, og hvordan kan de voksne bruke humor som pedagogisk verktøy i barnehagen? Svaret får du i denne episoden av Utdanningsforbundets podcast Lærerrommet.
Frist: 12.09.2024
Målet med kurset er å gjøre overgangen fra rollen som student, til rollen som barnehagelærer og eventuelt pedagogisk leder, så god som mulig.
24.-25. april var representanter fra 20 lokallag samlet i kontaktforum barnehage Møre og Romsdal. Representantene delte erfaringer fra eget lokallag, som skapte engasjement og interesse.
Publisert 26.04.2024
Frist: 12.06.2024
Velkommen til dette digitale kurs på Zoom, hvor du som barnehagelærer kan få tips og triks til hvordan og hvorfor arbeide med lek gjennom prosjektarbeid.
Utdanningsforbundet har nå levert sitt høringssvar til rapporten "Et jevnere utdanningsløp". Nestleder Ann Mari Milo Lorentzen oppfordrer regjeringen til å legge hele rapporten i en skuff.
Publisert 25.04.2024
Mannsutvalet har lagt fram sin rapport. Mellom framlegga er å gjere fleksibel skulestart meir tilgjengeleg. – Viktigare å gjere endringar i innhaldet i 1. klasse, seier nestleiar i Utdanningsforbundet.
Publisert 24.04.2024
Tid til forberedelser, refleksjon og faglig ajourføring er nødvendig for det pedagogiske arbeidet i barnehagen.
Det skal snart velges og registreres tillitsvalgt for skole- og barnehageåret 2024-2025. Vi anbefaler å sette opp valg av tillitsvalgt på et klubbmøte i mai. Fortsetter nåværende tillitsvalgt, så skal dette også registreres i tillitsvalgtverktøyet.
Oppdatert 10.04.2024
Frist: 01.10.2024
Kurset har som målsetting å gi deltakerne en grunnforståelse av hvordan traumer kan påvirke barns utvikling, og hvordan vi kan være gode voksne i møte med dem.